*** העמוד בתהליך שדרוג ***
‘כתיבה טובה’ שמה לעצמה מטרה להשפיע לטובה על העולם באמצעות ספרים.
עדי איצקוביץ - בעלים והעורכת הספרותית הראשית
עורכת ספרותית בכירה, ובין הבודדים בארץ שמכשירה עורכים ספרותיים, מלווה בתהליך הכתיבה, מלמדת כתיבה יוצרת ומרצה.
החזון שלי הוא להעלות את רמת הכתיבה בארץ, ולהעצים סופרים ברמה המקצועית, השיווקית והכלכלית.
כוח על: עיני לייזר-ספר
אני קוראת טקסט, טיוטה לספר, ויכולה לראות בעיני רוחי איך הוא יהיה טוב יותר אם ייעשה בו שינוי כזה או אחר.
יכולה לבנות עלילה לספר שלם או תכנית וקונספט לספר הדרכה לפני שתסיימו את הקפה.
ואני מזהה חורים עלילתיים וחוסר אמינות בהתנהלות הדמויות באופן שבו נשר מזהה עכבר בעודו טס בגובה קילומטר וחצי מעל יער.
פנטזיה ומד"ב, ספרי אוטוריטה (במיוחד בתחומים עסקיים כי למדתי הרבה בתחום מהטובים ביותר בארץ), ספרי ילדים, רומנים ועוד
ובכן, יש מעל 45 ספרים שערכתי וליוויתי, ועוד רבים אחרים שתרמתי רק בתכנון או בחוו"ד או דיוקים סופיים.
בעמוד הספרים תוכלו להכיר את רובם ואף לרכוש חלק.
בכל אופן, הנה כמה מבין המוכרים יותר:
ריאליסטי: נתתי חוו"ד לשני ספריה של גלי מיר תיבון "רשימת האימהות" ו"הדס בקצה הלילה" שיצאו לאור בהוצאת "עם עובד", ועזרתי לזוכת פרס אופיר חנה נוימן לתכנן את ספרה השני "חסיה – את תהיי מלכה" ואת ספרה השלישי "שפוט".
ספרי ילדים: כתיבת צללים של כמה חלקים מספרו של יובל המבולבל "המסע אל הכוכב", עריכת שני ספריה של של לירון אלוף "מסע במערכת השמש" ו"ארבע העונות", ליווי ובנייה מאפס לספר "התכשיט המיוחד שלנו" של אשרת פדר, עריכה ל"פתרון פשוט מאוד" של רחלי בן עמרם ועוד רבים
פנטזיה ומד"ב: חוו"ד ל"מצרפי המקרים" של יואב בלום שיצא לאור בהוצאת כתר ומכר מעל 40,000 עותקים, עריכה לספר של יהודית קגן שלא יצא לאור
אוטוריטה: הספר "#Share#" של נפתלי בר נתן (ספרו השני בדרך), "השיטה" של ארז כלב, "אהיה שלום" של אשרת קדוש, ועוד רבים אחרים
בעוד ילדים רגילים סתם בוהים בטלוויזיה, אני הייתי מדמיינת איך הפרק האחרון של 'צבי הנינג'ה' היה משתנה אם הייתה שם גם ילדה בגילי שנחטפת על ידי שרדר הרשע.
הייתי בולעת ספרים, סרטים, הצגות וכל מה שיש בו נרטיב סיפורי, וממציאה ומדמיינת סיפורים משלי בכל רגע פנאי.
בגיל שש אמרתי להוריי שאהיה סופרת והתחלתי לכתוב שירים.
בגיל תשע ערכתי לעצמי את השירים הקודמים.
בגיל 10 כבר כתבתי "ספר" ראשון בן עשרה עמודי וורד,
ובסוף התיכון סיימתי לכתוב ספר הרפתקאות לנוער באורך מלא.
בגיל 18 נתקלתי ברשימה של טעויות נפוצות של כותבים, גיליתי שבגיל 10 לא נפלתי בטעויות הללו והבנתי לראשונה שיש לי כשרון אמיתי.
לאחר הצבא הלכתי ללמוד באוניברסיטת חיפה, ועשיתי ברצף תואר ראשון בספרות השוואתית ותואר שני בספרות וכתיבה יוצרת.
במהלך הלימודים התחלתי לתת פידבקים לכותבים ונהייתי לקטורית לספרות תרגום בהוצאת כנרת זב"מ (נתתי להם המלצות אם כדאי לתרגם את הספר ששלחו אלי או לא).
עם קבלת התואר השני ב- 2008 פתחתי את העסק למתן חוו"ד ועריכה ספרותית,
כשהערך המוביל אותי תמיד הוא נתינה והשפעה לטובה.
לקראת לידת בתי הבכורה חיפשתי עורכים שאוכל להעביר אליהם עבודות בזמן שאני בחופשת לידה או סתם עמוסה, והופתעתי לגלות שכל המועמדים למשרה – כולל דוקטורנטים לספרות – נותנים רק הערות לשוניות על הטקסטים ולא מגיעים לקרסוליים של העומק של הערות שאני נותנת. רק אז תפסתי שבאמת מדובר בכוח-על מיוחד שיש לי.
מאז קיבלתי פידבקים רבים של לקוחות שעברו כמה עורכים אחרים לפניי ואמרו שההערות שלי היו הכי מדויקות והכי תרמו להם לשיפור הספר.
סופר רבי המכר יואב בלום והסופרת גלי מיר-תיבון אמרו לי שהערות שנתתי להם בחוות הדעת שלי שהם החליטו לא לעשות נאמרו להם שוב על ידי העורכים בהוצאות כתר ועם עובד, והסופרת חנה נוימן שזכתה בפרס ספיר על ספרה הראשון נעזרה בי לתכנון ספרה השני והשלישי,
ואלה רק חלק קטן מאוד ממאות לקוחותיי המרוצים.
הספר שלי – "נכתב בטעות" – ספר הדרכה בכתיבה המציג טעויות נפוצות בכתיבת ספרים וכיצד להימנע מהן.
ספר ילדים – "אוף, אני רוצה לעוף!" שנכתב על פי רעיון של קובי סימנר
סיפור קצר ריאליסטי – "מספרים" – נערה מתבגרת פוגשת ניצולת שואה ותוהה לגבי אינדיווידואליות
סיפור קצר, פנטסיה- "בין שמיים וארץ" – נכנס לרשימת שלב א' לפרס גפן בשנת 2006.
סופר-קורות שמיימי מתאהב בבת אדם
סיפור קצר, פנטסיה – "נילילי" – פורסם בעיתון 'זמן קריות', סוכות 2004.
סיפור קסום על אהבה וציפייה (שגרם לבעלי להתלהב ולפנות אליי)
סיפור קצר, מד"ב – "הסוכנות לאיתור ופיקוח חייזרים"
רומנים מתורגמים אהובים: "העבד" של בשביס זינגר, "עלובי החיים" של ויקטור הוגו (גם המחזמר אהוב עליי ביותר), "מר ורטיגו" של פול אוסטר, "אשתו של הנוסע בזמן" של אודרי ניפגר, "שוקולד" של ג'ואן האריס, "בין שתי ערים" של דיקנס
רומן מקור אהוב: "שואה שלנו" של אמיר גוטפרוינד, "משאלה אחת ימינה" של אשכול נבו, "הגמל המעופף ודבשת הזהב" של אהרן מגד
קלאסיקות אהובות: "האסופית", "עליסה בארץ הפלאות", "נשים קטנות", "בישימון וביער עד", "הרפתקאות טום סוייר", "הרפתקאות האקלברי פין", "פיטר פן"
ספרי פנטסיה ומד"ב: "הנסיכה הקסומה", "הסיפור שאינו נגמר", "מדריך הטרמפיסט בגלקסיה", "המשחק של אנדר", "משחקי הרעב", "חוט של כסף", "מצרפי המקרים" ו"הקבוע היחידי" של יואב בלום
ספרי ילדים שאני אוהבת להקריא לילדיי: "אריה הספרייה", "הזחל הרעב", "מעשה בחמישה בלונים", "לקוף יש בעיה", "אולי אפשר גרגר סוכר", "על גמדים, פטריות ומה עוד", "הקוף הזועף". באופן אישי הספר האהוב עליי ביותר בגיל 3 היה "איה פלוטו".
ספרי עיון והדרכה שווים: "אדם מחפש משמעות" של ויקטור פרנקל, "סיפור" של רוברט מקי, "הרשימה" של יובל אברמוביץ, "קץ הנורמליות" של משה פייגלין, "הרגלים אטומיים", "רווח לפני הכול"
מחזות אהובים: "חשיבותה של רצינות" מאת אוסקר וויילד, "המלט" מאת שייקספיר, "מחכים לגודו" מאת סמואל בקט
אני נשואה ואמא לארבעה. גרה בקריות.
אוהבת סרטי דיסני ופיקסאר, מתעניינת בקבלה, נהנית מפתירת סודוקו מיוחדים, הייתי כשנתיים בעלים של מתחם חדרי בריחה, ואני יודעת כמה תרגילים מגניבים על החלקרח
יצאו לאור מעל 40 ספרים בעריכה ספרותית או ליווי שלי. הנה כמה דוגמאות:
המלצות חמות
עדי, היה שווה להמתין לחוות הדעת על הרומן. לעניות דעתי, יש לך יכולת ניתוח של הטקסט בכל הרמות, מהנרטיב כולו ועד רמת העניין הלשונית שמייצר (או לא) המשפט הבודד.חוות הדעת הישירה, הלא וותרנית, תאפשר לי להמשיך ולהתפתח, ואני מקווה להמשיך בעבודה איתך.
המכרים – אהבו ופירגנו. ברור. ההוצאות הגדולות דחו – ברור. ההוצאות בתשלום אמרו "הספר הזה חייב לצאת לאור" גם זה ברור. אני הייתי בהרגשה שהוא לא טוב מספיק… הייתי זקוקה לקריאה ולחוות דעת אובייקטיבית. חוות דעת שלא תהיה אוהבת, אינטרסנטית או תלויה בעובדה שאינני סופרת מוכרת עדיין. פניתי לשם כך לעדי, אותה מצאתי במקרה בשיטוט חופשי באינטרנט. …קיבלתי את שרציתי. משוב כפי שצריך. היא ציינה את מה שטוב בספר ואת השגיאות. המשוב היה ברור מאד. קיבלתי נימוקים, דוגמאות וכלים לעבודה. היום אני יודעת שכדי להוציא את הספר לאור עלי להמשיך לעבוד עליו ואני מבינה איך לעשות זאת. סוף סוף ברור לי מה הפריע לי להוציא אותו לאור עד עתה. ממליצה בחום, לכל כותב שבדרך, לעבור דרך העיניים הבוחנות , המנוסות והמקצועיות של עדי
תודה על הביקורת המנומקת, אני מרגישה כאילו יש לי שיעורים פרטיים בכתיבה יצירתית… קיבלתי חשק לכתוב אחרי ההערות הנהדרות שלך.
אני כותב ספרים כבר הרבה זמן, כותב לעצמי, ניסיתי את מזלי מספר פעמים אבל ללא הצלחה.מכירים את התחושה שבה אתם מסיימים לכתוב, נמצאים על גג העולם, חושבים שאתם הסופרים הגדולים הבאים ואז אתם שולחים את הספר לחברות להוצאה לאור ולוקח לכם כמה חודשים שנראים כמו נצח ואז לבסוף הם אומרים לכם שהם לא מעוניינים? לא משנה איך תנחמו את עצמכם אתם תרגישו כאילו הם אפילו לא פתחו את המעטפה בכדי לקרוא. חיפשתי איש מקצוע, חיפשתי מדריך במשך הרבה זמן, אין לי הזמן ללכת לסדנאות כתיבה וכל מה שרציתי זה אדם מקצועי ואמין שיוכל ללוות אותי. עדי היא אחת כזאת, היא מאוד מוכשרת.כששלחתי לה את הספר בן למעלה ממאתיים עמודים, לא האמנתי … קיבלתי משוב, על כל מילה ומילה. משוב על העלילה, על הדרך בה אני כותב וגם כמובן על השגיאות. בשביל לכתוב ספר טוב צריך לדעת לקבל ביקורת, עדי נתנה לי ביקורת כנה וכלים שבהם אוכל להשתמש כדי להתקדם. הסוד הוא לבלוע את הגאווה, לשמר את אורו של הספר ולהעזר במדריך, באיש מקצוע שיוכל לקדם את הספר שלכם פלאים. שמרו על האור שלכם, שמרו על הניצוץ של הספר העזרו בעדי והיא תהפוך את הגפרור שלכם ללהבה והספר יגיע למדפים.."
עדי,היום התחלתי לעבור על ההערות שלך ולשכתב את הספר מחדש, בזכותך. הערותייך הנכונות כל כך, והשאלות אותן העלית גרמו לי להביט אחרת בספר, לראות את מה שהכותב אינו יכול לראות בעצמו. הדיוק בו את מציגה את הבעיות משקפת את מקצועיותך, ואני שמחה שבחרתי בך. חוות הדעת והאופן בו אינך חסה על הכותב מוכיחה שטובת הספר לבדו עומדת לנגד עינייך, וזה בדיוק מה שצריך כותב שרוצה להפיק את המרב מספרו\ מעצמו. וכשאינך טופחת יותר מדי על האגו של הסופר את בעצם דוחפת אותו קדימה, מוציאה את כישוריו מן הכוח אל הפועל. עלי והצליחי
אני שמח על הביקורת שנתת לי. במיוחד מכיוון שרואים את המקצועיות. אני מקווה שאת מבינה שמה שכתבתי [בהתכתבות במייל], לא נוגע כהוא זה לעבודה המצוינת שאת עשית. כל הערה על הספר במקום ועוזרת לי לשפר אותו. טוב שאת לא מרחמת כי זה מה שאני מצפה ומקווה מעורך/ת. …המקצועיות שלך ניכרת לכל אורך חוות הדעת, עלית על כל הנקודות החלשות מבלי לפספס ונתת הערות/ הארות קולעות. אני אמנם קצת גלשתי לנושא אחר, אבל ההערות שלך מהרגע הראשון היו מעולות ובמַקום… אם תשימי לב, על רוב ההערות הסכמתי איתך מההתחלה, וגם על אלה שכתבתי לך, זה היה יותר בגלל שהייתי צריך קצת "חידוד" להערה או לנסות להבהיר משהו, ולא בגלל שלא קיבלתי אותן, גם אם לרגע היה נדמה שאני "מתווכח". אני בהחלט מאוד מרוצה מחוות הדעת. אז חג שמח. ואני מקווה שבסוף אני אפתיע אותך לטובה. תודה!
עדי היקרה, תודה לך על עזרתך בעבודה על קובץ הסיפורים הקצרים שלי. ראייתך הבהירה, והניסיון הרב שלך ניכרו בביקורת על הכתוב. כמו כותבים רבים, שלחתי לך את הדברים בחשש מסוים, שהרי יש בכתיבה סוג של התערטלות המצריך לב פתוח מן הצד השני. מצאתי את הלב הזה. ירדת לעומקם של הסיפורים וידעת לתת לי עליהם פרספקטיבה ולגרום לי לפגוש את חלקם בפעם הראשונה. עשית את כל זאת ברגישות של מי שעובדת עם כותבים, ויודעת שפרי עבודת היצירה שלהם יקר ללבם. תודה על ההשקעה הרגישות והפתיחות.
עדי, רציתי להודות לך על העבודה הנפלאה שעשית עם הסיפור שלי. בכל תחום בחיים, דרוש המון מזל כדי למצוא בעל מקצוע שגם יהיה מאוד מוכשר, גם יסודי, גם יעזור מכל הלב וגם יהיה מוכן להדריך בסבלנות. לכן התמזל מזלי שנתקלתי בך וזכיתי בעזרתך… הרעיונות שהעלית לשיפור העלילה והדמויות, השאלות שלך והתיקונים היו המורים הגדולים ביותר לספרות שפגשתי בחיים. מעבר לעובדה שהסיפור שלי הרבה – הרבה יותר טוב עכשיו, אני מרגיש שגם כסופר, אני סופר טוב יותר עכשיו, אחרי העבודה הנפלאה שעשית עם הסיפור שלי. פשוט למדתי המון. אז תודה רבה על הכל ואני מבטיח להציק שוב בקרוב עם הסיפור הבא… תודה
עדי היקרה שלום, אני רוצה להודות לך על חוות הדעת המפורטת והעניינית שלך לספר בהתהוות שלי. למדתי המון מתגובתך ומהערותיך ואני מתכוונת להפנים ולהשתפר וכמובן להיות איתך בקשר אחרי התיקונים. היית לי לעזר רב בכך שהארת את עיני אפילו אם לפעמים היה קשה לקרוא את הביקורת שלך אבל היא הכרחית להתקדמות האישית שלי. תודה רבה ונשתמע בעתיד.
צוות כתיבה טובה
יסמין לנקרי - מנהלת פרויקטים ושירות לקוחות
יסמין היא זו שתוודא שהעבודה על הספר שלכם תעמוד בזמנים, תעדכן אתכם במצב ותדאג שתהיו מרוצים.
אפשר לסמוך עליה לגבי הכול.
היא הכתובת לכל עניין מנהלתי ושאלה. 050-3870038
סימי שאואר
החזון שלי הוא לעזור לאנשים להגשים את החלום שלהם ולהוציא לאור ספר הכי טוב שיכול להיות
כוח על: רקיחת פתרונות
כשאני מגלה בעיה, חור בעלילה או בעיה כלשהי בספר או מאמר אני ניגשת לקדירת השיקויים שלי ורוקחת פתרון מושלם.
ספרי אוטוריטה, רומנים, סיפורי חיים, נוער, ועוד
אוטוריטה:
רוצה להיות אני – סיגלית עוזיאל
ספרים שנגעתי בהם בתחילת תהליך העריכה:
"אוצר ישראלי" – נתי רבין
"תעלומת השכן ממול" – יוסי ברגר
"אלנבי"
"תיאטרון הזמן"
שימשתי סגנית עורכת במגזין "מסע אחר" ובמסגרת זו ערכתי אלפי כתבות.
כתבתי למגזין "להיות משפחה"
כבר בכיתה ב', בתור תולעת ספרים, שאלו אתי מה אני רוצה להיות כשאהיה גדולה ואמרתי "סופרת ועיתונאית".
עם השנים עזבתי את החלום ולמדתי פסיכולוגיה, אבל האהבה שלי למילים ולסיפורים הכריעה ומצאתי את עצמי שוב בעולם הכתיבה והעריכה.
בפסיכולוגיה אני נעזרת בליווי כותבים בתהליך, ובזיהוי אמינות התנהגות הדמויות.
ל"מסע אחר" הגעתי כיוון שאני אוהבת מאוד לטייל, ולאחר שקראתי את המגזין הרבה, פניתי אליהם בהצעה לכתוב להם. כתבתי כתבה לניסיון והתחלתי לכתוב להם כפרילנסרית, כשמדי פעם שאלתי אם הם צריכים משהו יותר מזה, וכשהתפנתה משרת סגנית עורכת – קפצתי על זה!
היום אני כותבת ועורכת עצמאית במגוון כלי תקשורת ולסופרים פרטיים.
"הרומנים הנאפוליטניים" – אלנה פרנטה
"תולדות האהבה" – ניקול קראוס
"לבד בברלין"
אני נשואה ואמא לשלוש בנות ובן. גרה בקריות
ובעלים של חדרי הבריחה לוסט רומס – "קרקס האימה" ו"בן ערובה" בקריית ביאליק, שבהם הסיפור קם לתחייה ויוצר חוויה אימרסיבית משחקית, אתגרית וכיפית.
אוהבת סודוקו, סרטי דיסני ופיקסאר ומתעניינת בקבלה
טל שחר
נכנסתי לתחום מתוך אהבה למילה הכתובה, ומתוך רצון לעזור לאחרים לדייק את כתיבתם
כוח על: מהירות על
טל היא העורכת הזריזה ביותר שלנו, ומצליחה לעבוד על כמות מטורפת של פרויקטים בו זמנית
רומנים, סיפורי חיים, ספרי אוטוריטה, ספרי ילדים, שירה ועוד
הסיפור שלי מתחיל עם ילדה שבערך גרה בספרייה, מחליפה המון ספרים וכותבת לעצמה סיפורים, משתתפת בעיתון בית הספר, ובהמשך בעיתון תנועת הנוער.
העיסוק במילים תמיד היה הרגשה של בית בשבילי.
למדתי באוניברסיטה ספרות לתואר ראשון, אבל החיים הובילו אותי לעבוד בעמותה חינוכית, ובה כל דבר שהיה קשור לכתיבה ועריכה "הופל" עליי בשמחה.
בתקופת הקורונה החלטתי לחשב מסלול מחדש, ונכנסתי לתחום העריכה הספרותית וכתיבת סיפורי חיים באופן מקצועי סוף סוף, ואני מרגישה סיפוק עצום מעיסוק בדברים שאני באמת אוהבת.
"המילון השלם ל-38 תמציות פרחי באך" – שיוצא בימים אלו במהדורה שנייה לאחר שהראשונה הצליחה מעל המשוער ואזלה
"שואה שלנו" – אמיר גוטפרוינד
"חמסין וציפורים משוגעות" – גבריאלה אביגור רותם
"הקבוע היחידי" – יואב בלום
"גוף שני יחיד" – סייד קשוע
צהלה כהן
נכנסתי לתחום מתוך אהבה למילה הכתובה, ומתוך רצון לעזור לאחרים לדייק את כתיבתם
כוח על: גלאי אבני נגף בידיים
כשספר עובר תחת ידיי, הגלאים שלי מצפצפים עם כל חוסר אמינות, חורים בעלילה, שגיאות לשוניות ועוד, ויחד עם הסופר אנו מזיזים את כל אבני הנגף הסוררות ומשאירים טקסט נקי, חלק וזורם.
רומנים, סיפורים קצרים, סיפורי חיים
"לגדול איתם" – אסף אולשיצקי – אוסף סיפורים קצרים על חוויותיו של מחנך ותובנותיו
חוו"ד לספרים שונים
בעבודה – חוברת זיכרון עם סיפור חיים
הסיפור שלי מתחיל עם ילדה שבערך גרה בספרייה, מחליפה המון ספרים וכותבת לעצמה סיפורים, משתתפת בעיתון בית הספר, ובהמשך בעיתון תנועת הנוער.
העיסוק במילים תמיד היה הרגשה של בית בשבילי.
למדתי באוניברסיטה ספרות לתואר ראשון, אבל החיים הובילו אותי לעבוד בעמותה חינוכית, ובה כל דבר שהיה קשור לכתיבה ועריכה "הופל" עליי בשמחה.
בתקופת הקורונה החלטתי לחשב מסלול מחדש, ונכנסתי לתחום העריכה הספרותית וכתיבת סיפורי חיים באופן מקצועי סוף סוף, ואני מרגישה סיפוק עצום מעיסוק בדברים שאני באמת אוהבת.
כותבת שירים למגירה
ובימים אלו כותבת את סיפור חייו של אבי
"שואה שלנו" – אמיר גוטפרוינד
"חמסין וציפורים משוגעות" – גבריאלה אביגור רותם
"הקבוע היחידי" – יואב בלום
"גוף שני יחיד" – סייד קשוע
ג'ני (יבגניה) הרמן
תותחית אמיתית
פנטסיה ומד"ב, רומנים, סיפורי חיים, ספרי אוטוריטה, ספרי ילדים ועוד
יעודכן בקרוב
יעודכן בקרוב
יעודכן בקרוב
מאשה שריד
כוח על:
רומנים, מתח, סיפורי חיים, ספרי אוטוריטה, ועוד
הבניין הריק / עודד פרי
מפתחות לקריירה מנצחת / שמואל הנדלר
פרופילאות – מיומנו של פרופילאי : מיפוי דפוסי אישיות והתנהגות : עסקי, פוליטי, אומנותי / ד"ר דב ינאי
היהלום: ליטושים קטנים שיובילו אותך לחיות, לאהוב וליצור בדרך טובה יותר משדמיינת / שירן רז
נדל"ן, לא רק לעשירים / שי שור
זמן שמיים. השראה לתרגול רגשי ורוחני לנשים / מיכל כהן-חי
אינסטנט יש רק בפודינג / גבריאלה שפירו גולדמן
בוגרת לימודי תעודה בעריכת לשון במכללת אחווה,
ולימודי תעודה בעריכת ספרות במכללת ליפשיץ.
עורכת לשונית, עורכת ספרותית ומלווה תהליכי כתיבה כבר שנים רבות.
מאשה היא כרגע העורכת היחידה בצוות שאינה בוגרת קורס העריכה של עדי.
כמה ספרים שעדי איצקוביץ עזרה לתכנן ולבנות להם ראשי פרקים עברו לעריכה של מאשה,
וכך היא ראתה את רמת העבודה וצירפה אותה אליה.
המזון כמשל : על התמודדות עם בעיות אכילה / מאשה מטיס-שריד
אם, רעיה, סבתא מאוהבת שכותבת סיפורים לנכדיה.
חתולאית ופעילת סביבה ותיקה.
רויטל קמא
מלבד עורכת ספרותית, רוויטל היא גם עורכת הלשון הראשית שלנו
טלי סידר
שירי פריאנט
הדר הרפה
שמאי ברקו
עריכה לשונית וניקוד לספרי ילדים