פנינה מלך מספרת: מדוע הוצאתי ספר אלקטרוני?

"קיימות בארץ כמאה וחמישים הוצאות לאור. ביניהן מספר קטן של הוצאות (כשמונה עד עשר) שבמידה והן מסכימות להוציא לאור את הספר כל ההוצאה הכספית חלה עליהן. מיותר לומר, כי קשה הדרך לקבלת תשובה חיובית מהוצאות אלה. נשלחת הטיוטה וממתינים לעתים מספר חודשים לקבלת התשובה, שעל פי רוב היא תשובה שלילית ומנומסת. צר לי לומר, אך היו מקרים בהם הרגשתי כי הספר כלל לא נקרא, אך עם הרגשה אפשר להתווכח.

"לאחר קבלת תשובות שליליות מאותן כעשר הוצאות גדולות, מתחילים לחפש הוצאה לאור בדרגים נמוכים יותר, זאת אומרת, שהשתתפות הסופר תהיה חלקית. ואכן, נמצאה ההוצאה לספרי הראשון. "פלורנטין, פלורנטין שלי". עתה נשאלת השאלה כמה ספרים להדפיס?"

קטע מתוך הספר "בדקה התשעים":

…"יהיה כדאי לך לבוא," אמר נחום וקרץ לו בעינו.

הקריצה שכנעה אותו. ידע שהקריצה אומרת את שפיו נוצר וצדק. ברגע שראה אותה קמה ממקומה לא היה מסוגל להתיק עיניו ממנה. לבושה הייתה שמלה צרה, שחורה וחשופה עד עצמות הבריח. חמוקיה בלטו מבעד לבד השחור, הרך והעדין. על צווארה החשוף ענדה שורה אחת של ענק פנינים ורודות. עגילי פנינה תואמים נגלו מאחורי שפעת שיערה הזהוב והארוך, שנחת ברכות על כתפיה. תוך שהיא מביטה לעברו בעיניה החומות והרכות, הניחה בעדינות את גביע היין על השולחן ואצבעותיה הארוכות והמטופחות הסיטו לאחור קווצת שיער. גל ניחוח הכה באפו עם כל תנועה שלה. נחיריו התרחבו מעט, מנסה לזהות את הריח. באיזה בושם היא משתמשת שמשלים את הופעתה, את גופה, את פניה? ריח משכר של פרחים. הזכיר לו את העציצים עם פרחי סיגליות קטנות, שפרחו בסלון ביתו. כל הסלון היה מבושם בריח הסיגליות. היה נוהג לשאוף אותם עמוק לריאות ולנשוף חזרה לאט לאט, שכל גופו ייהנה. כן. זה בדיוק אותו הריח. סיגליות. גן-עדן בהתגלמותו.

הושיט לה את ידו ולחץ את כף ידה. הרגיש בחום ידיה ובאצבעותיה הרכות. עבר בו רטט. אמר לה שוב את שמו. איזה הדיוט, חשב, הרי שמעה אותו כבר! מנחום, משושי. והוא, המשיך לעמוד מולה כמו חניך ב"צופים" ולשונו נבלעה בתוך פיו. לבו פעם במרץ וכל שהתאווה באותו רגע הוא שלשונו תחזור אליו…"

*****

"ההוצאה מביאה אותך למסקנה, כי הכדאיות הכספית היא הדפסת 1,000 ספרים. נעשה תחשיב חלוקה לחנויות השיווק: רשת ספרים אחת תקבל 400 ספרים, ושנייה – 300. השאר מתחלק בין ההוצאה לאור והסופר. נקבע חלקך בעסקה ונחתם חוזה כדין. עד כאן יפה וטוב: נמצאה הוצאה לאור, השתתפותך חלקית, תיעשה עריכה, יישלחו על ידי ההוצאה ספרים לשיווק והחנויות תכנסנה לפעולת מכירה. מה יכול להיות יותר טוב מזה? אבל לא הכול ורוד כמו שזה נראה.

"האם ידעתם כי חיי ספר על מדף בחנות ספרים הוא שבוע ימים בלבד?

"ובכן, במידה ואין דורש לספר הוא מועבר לאחת מפינות החנות למספר ימים, לאחר מכן יורד למחסן וייתכן שבהמשך מועבר ישירות להוצאה לאור. היו מקרים בהם הגיע לקוח לחנות וביקש את ספרי "פלורנטין, פלורנטין שלי", הוא נתבקש להשאיר עירבון של חמישים ₪ וכאשר יגיע הספר לחנות יזמינו אותו לקבלו. לקוח נוסף קיבל תשובה: "אזל." איך יכול להיות שאזל? לאחר נאמר כי "ייקח בערך שבועיים לקבלת הספר". הלקוח איתר אותי, הגיע אלי הביתה ורכש ממני שני ספרים בהנחה ומבלי להמתין כלל.

"כאן המקום לשאול היכן כל 400 ו-300 הספרים שחושבו בהדפסה לשיווק באמצעות חנויות הספרים? זה בדיוק המחסום השיווקי שרציתי להימנע ממנו."

קטע מתוך "הדקה התשעים"

לאיזה מצב נקלע רון? לא מספיק שהקול שלו מעצבן אותו כאילו מנסרים מיתרים בתוך גרונו והקולותשיוצאים ממנו הם קולות של שופר, אז גם בבית וגם בכיתה המצב לא הכי הכי.

רון החל השנה את לימודיו בתיכון. הוא בן ארבע עשרה וכמה חודשים. בכיתה אינו מסוגל להתרכז בזמןהשיעור. כל שיעור והסיבה עימו: המורה לאנגלית מעצבנת אותו עם הקול הצעקני שלה. המורה להיסטוריהמרדים אותו עם הסיפורים המשעממים האלה. ואת המורה לתנ"ך הוא בכלל לא סובל. בעצם, רק בשיעוריספורט הוא משתתף בשמחה. רק אז הוא יכול להוציא את כל הכעס שלו על כל העולם. אומנם הוא מעטשמן, אך רץ מהר ומשיג את כולם בתחרויות ריצה. כאשר משחקים כדור-סל הוא זה שמכניס הכי הרבהסלים. לכן הוא אוהב את שיעורי ההתעמלות.

*****

"כאשר ניסיתי למצוא הוצאה לאור לספרי "בדקה התשעים" כמובן שעברתי את התהליך הראשון ללא הצלחה יתרה. בהמשך נמצאה הוצאה לאור שספרי "מאוד מאוד מצא חן בעיניה. עבר שני לקטורים," כך התבטא המו"ל. נתבקשתי להגיע לשיחה שקלחה במשך שעה, תוך התרשמותי מההוצאה. לבסוף, כאשר ניתן לי עותק החוזה לעיון בבית ובו רשומה הצעת המחיר לתשלום לא האמנתי למראה עיני. המחיר היה הזוי: עבור הדפסת 1,000 ספרים הייתי אמורה לשלם 45 אלף ₪. כל ההוצאה הכספית חלה עלי למרות שנאמר מלכתחילה שאם הספר מוצא חן בעיניהם, ואכן מצא חן, השתתפותי תהיה חלקית. מעניין, גם במקרה זה הגיעו למסקנת תחשיב הכדאיות להדפסת 1,000 ספרים. הסכום ההזוי היה הקש ששבר את גב הגמל.

"סיבות נוספות וחשובות תרמו להחלטתי:

העולם נוטה היום יותר לכיוון הקו האקולוגי – פחות כריתת עצים, פחות הובלות עצים לכלהעולם, והספרים האלקטרוניים משתלבים היטב במגמה הירוקה.

על כל 100 ספרים מודפסים הנמכרים באנגליה – מורידים 114 ספרים לקריאה אלקטרונית.

ישראל נחשבת למדינה מפותחת ועל כן עליה לצעוד כמדינות מפותחות אחרות. אם לא צעד בצעד, אזלפחות להראות שהכיוון זהה.

ההחלטה שגמלה בי להוציא ספר אלקטרוני, הייתה כדי למנוע מעצמי את המחסומים הקשים שעלי לעבור שנית. למנוע את ההוצאה הכספית ההזויה ולא להישאר עם מלאי עצום של ספרים בבית, כי בסופו של תהליך הספרים מוחזרים אליך.

"בדקה התשעים" הוצא כספר אלקטרוני באמצעות חברת "מנדלי מוכר ספרים"www.mendele.co.il  . ניתן להוריד למחשב ביתי והחברה מעניקה תוכנת קריאה חינם.

לחצו על לינק זה לקריאת פרק ראשון מהספר ורכישה

על הספר "בדקה התשעים":

רומן סוחף, אנושי ורגיש, המתאר במבט אישי את אחת מפריצות הדרך הנועזות של האדם. לב! מה לא נכתב, הושר, הומחז ודובר על האיבר החיוני והשרירי שממדיו כמו אגרוף היד, וטמון מעט שמאלה במעמקי החזה של כל אחד מאתנו. איבר המשמש בסך הכול משאבה שפעימותיה מלוות אותנו, כל רגע מחיינו מעת לידתנו ועד למותנו. סיפור הכתוב ברגש רב, חודר לנימי הלב ומלווה בהיבט מוסרי-פילוסופי של הענקת חיים לאדם שליבו כשל, מתרומתו של אדם שגורלו נחרץ! נס נפלא לאחד, אסון לזולתו.

זהו ספרה השני של פנינה מלך, הראשון נכתב על מקום הולדתה – "פלורנטין, פלורנטין שלי" – בו היא מעבירה אותנו לעולם קסום של שנות החמישים המוקדמות במאה העשרים, ופורשת את זיכרונותיה בנוסטלגיה ייחודית. מבחר סיפורים שלה פורסמו בכתבי-עת מקוונים "חיוך" ו"זוטא". ספר אחר מפרי עטה – "עד כלות הנשמה" – יצא לזכרו של בנה – בועז ז"ל. המחברת מתנדבת בעיר מגוריה כעיתונאית בכתב-עת "גמלתון" ובו מאמרים וראיונות מפרי עטה.

(הוצאתם ספר? רוצים לפרסמו באתר 'בדרך להוצאה לאור'? צרו קשר)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לחצו כאן לפתיחת צט
צריכים עזרה?
כתיבה טובה
שלום לך.
איך אנחנו יכולים לעזור?