ראיתי לפני כמה ימים את התוכנית 'יצאת צדיק' של חיים הכט, והזדעזעתי לראות איך במחי יד קובעים רופאי שיניים שיש לעשות סתימות מרובות בפה בריא ומושלם.
לאחר התוכנית חשבתי לעצמי קודם כל מה היה קורה לו הם בדקו אותי. נניח היו שולחים אלי לחוות דעת טקסט של סופר מפורסם בעילום שם. אז נזכרתי ביואב בלום ששלח אלי ספר לחוות דעת בשם "מצרפי המקרים." אמרתי לו שהוא אינו זקוק לעריכה מלאה ממני, שיתקן כמה דברים קטנים וישלח להוצאות לאור, ובאמת הוא התקבל בהוצאת כתר.
חוץ מזה, חשבתי לעצמי שבעצם אין אפשרות לעורך ספרותי לרמות כאן. על העורך להציע תיקונים משמעותיים שהסופר יאשר, ולא ניתן להמציא סתם הצעות לשינויים אם הספר כבר ברמה גבוהה.
הוצאות לאור, לעומת זאת, זה עניין שונה לחלוטין. בעצם ממש הפוך.
ההוצאות לאור הרמאיות דווקא אומרות לך שהכול בסדר ומושלם בספרך למרות שהוא לא ברמה מספיקה לשיווק מסיבי. בעולם הזה, דווקא אלה שאומרים לך שהכול בסדר – מהם צריך להיזהר. במיוחד כאשר זהו ספרכם הראשון ואין לכם ניסיון בספרות וכתיבה יוצרת.
אז איך תגלו הוצאה לאור צדיקה?
אההממ… ובכן אין ממש צדיקות לגמרי. הוצאות לאור הגדולות אמנם מממנות את הוצאת הספר מכיסן, אבל משלמות תמלוגים כה זעומים שזו ממש חרפה. הוצאות לאור אחרות יאשרו כמעט כל ספר לפרסום, כיוון שזה במימון שלכם והן מרוויחות על החלום שלכן.
איך תגלו הוצאה לאור רמאית?

על כך, בפוסט הבא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לחצו כאן לפתיחת צט
צריכים עזרה?
כתיבה טובה
שלום לך.
איך אנחנו יכולים לעזור?